Sidor

måndag 5 maj 2014

Uppdatering: Maja

Så nu har det gått ex antal timmar sedan Maja fick sin första unge! Säger bara att det är tur jag var hemma idag!
Första ungen gick bra, dock ville den inte äta förrän nu då jag fick hjälpa den med nappflaska för att få igång sugreflexerna på den lille då den inte företog hur man gjorde på mamma!
Andra ungen var dödfödd och den fick jag lov att hjälpa till att dra ut. Hon tvättade rent den så fint och tog hand om den trots att den var död:( Vila i frid mitt hjärta!<3
Den tredje ungen gick bra, dock fick jag lov att avnavla den då Maja var för trött för att göra det men hon tvättade och tog hand om den lille sötisen!

Dom två levande äter för fullt just nu och mamma Maja ser så stolt ut över sina små hjärtan! Dom är såå fina alla tre! Namn kommer när jag kollat könen på dom<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar