Sidor

tisdag 29 november 2011

Om mig och uppfödningen


Jag heter Louise Berglund och är 17 år. Jag bor med min familj och mina djur ute i Kungsbyn, en bit utanför Västerås. Jag har alltid haft djur, från hundar och katter till möss och gerbiler. Jag startade uppfödningen Kristallens Gerbiluppfödning i början av 2011. Mitt mål med uppfödningen är att få fram friska och trevliga individer som är hanterbara för alla. Djurens välmående är de absolut viktigaste för mig, dom kommer ut varje dag, blir ompysslade och får kärlek i mängder! Jag har alltid kontakt med köparna efter köpet för att veta hur dom mår, om jag kan fortsätta avla på föräldrarna och se så du som ägare trivs med individen.

Mina älsklingar:
Tarzan, gerbil, hane, black
Blueberry Pie, hane, gerbil, black
Lin, hane, gerbil, black
Aqua Wera, hona, gerbil, black pied veriegated
Sally, hona, gerbil, black
Rapunzel, hona, gerbil, black
Ariel, hona, gerbil, black

Lillan, hona, degu, aguoti
Bambi, hona, degu, aguoti
Darwin, hane, degu, viltblå vittecknad
Edwin, hane, degu, viltblå vittecknad
Cornelia, hona, degu, aguoti vittecknad

Lilleskutt, hane, kanin, creme
Choppen, hane, kanin, creme "tigerfärgad"

Furunäs Yster, hingst, shettis, svart
Furunäs Shakira, sto, shettis, svart

3 kommentarer:

  1. Du är så duktig på allt du gör!! Vi är så stolta över dig gumman!! Alla pussar mamma pappa och dina syskon

    SvaraRadera
  2. Tack! Ni är världens bästa! Älskar er, pussar

    SvaraRadera
  3. Tack! Ni är världens bästa! Älskar er, pussar

    SvaraRadera