Sidor

fredag 20 januari 2012

Om mig som uppfödare

Hej! Det är så att det finns en person som verkligen inte tycker om mig av någon anledning. Hon sprider falska rykten och jag tycker personligen att det är mellan mig och henne men hon verkar tycka tvärtom och därför tänker jag berätta här om mig och min uppfödning då hon sprider rykten om mig som person och min uppfödning.

Mitt namn är Louise Berglund. Är en glad och positiv tjej som fyller 18 år i sommar. Jag går andra året på Västerås Ridgymnasium och efter skolan vill jag jobba med djur. djur har alltid funnit i mitt liv och det kommer dom alltid göra!
Jag jobbar på en djurpark sedan 2009 och därifrån fått all kunskap av alla sortes djur. Då jag haft det ganska jobbigt under 2007-2010 pga mobbare så har djuren alltid vart mitt sätt att "rymma" dit jag kunde må bra. Nu mår jag toppen och känner mig starkare än någonsin!

I början av 2011 startade jag min uppfödning Kristallens Gerbiluppfödning. Ett par månader senare köpte jag degus och bytte då till Kristallens Degu och Gerbiluppfödning. Jag följer alla krav som står på respektive djursida. Mitt mål med uppfödningen är att få fram friska och trevliga djuren bra temperament som du som köpare trivs med. Jag är även noga med att du som köpare är nöjd med mig och du kan alltid nå mig. Jag väljer avelsdjur noga och går mest efter temperament och sjukdomshistoria och sedan kommer färgen då individen är viktigast enligt mig. Djuren är hanterade sedan dag ett och jag skulle aldrig sälja ett sjukt djur eller ett djur med dåligt temperament. Jag tar max två kullar per individ då djurens bästa är det som står först för mig.
Hemmet är väldigt viktigt då jag vill att dom får det absolut bästa!

Här hemma kommer djuren ut dagligen ur sina burar så dom får springa runt på extra stora ytor.

Det var lite om mig och min uppfödning (lite mycket kanske?:p), hoppas ni orkade läsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar