Sidor

lördag 28 juni 2014

SM Viper

Nu är det ett tag sen jag uppdaterade bloggen men det har vart fullt ös häst hemma!

Jag har inte berättat det innan men jag hittade en häst jag var jätteintresserad av som jag hämtade hem i torsdags!
Jag och min kompis Emma tig en roadtrip och åkte ner till Växjö för att hämta hem min nya häst! Vi åkte klockan 07.00 och var hemma igen 21.40.
Det gick jättebra allt ihop och Vippe som han kallas stog så duktigt i transporten hela vägen!

Igår tog jag och Emma en tur med Vippe och Z, blev en skön barbackatur i solen! Sen åkte vi till Börjes och handlade lite. Blev nya ridskor till mig, schabrak och skydd till Vippe och lite annat smått och gott! 

SM Viper som han heter är en 6 årig arabvalack, skimmel. Han har tränat galopp i Polen men hängde inte riktigt med storhästarna och eftersom ägarna satsade på sina galopphästar blev fina Vippe mest stående. Nu ska han skolas om lite och nu blir det hoppning, dressyr, longering och massa annat roligt!
Visst är han fin?








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar