Sidor

måndag 2 juni 2014

Bästa födelsedagen

Idag fyllde jag 20år! Herregud vad fort tiden går..

Imorse blev jag väckt av världens bästa familj med frukost på sängen och paket. Fick kläder, saker tills jag flyttar hemifrån, en videokamera och lite annat!❤️
Efter frukosten åkte jag till stallet för att göra iordning allt samt tvätta några täcken:)

Hem igen och duscha, fixa iordning mig och sen åka iväg för att få en överraskning. I bilen på E18 fik jag en bok som min underbara syster gjort till mig, massa gamla foton på mig och min älskade familj! Dom sa att på sista sidan var en ledtråd till vad jag skulle göra idag och när jag väl kikat igenom hela boken och kollade på sista sidan var det en bild på mig och så hade syrran ritat en fallskärm som att jag hoppade fallskärm! 

Herregud gissa om mitt hjärta hoppade över några slag! Jag hatar höjder och att flyga flygplan så jag var livrädd och trodde knappt att det var sant!
Hur som helst kom vi fram till stället jag skulle göra det på. Jag flippade ur totalt av rädsla och kan väl säga att jag tyckte väldigt lite om min familj haha!
Efter att jag grinat av rädsla, kom resten av släkten. Vi fikade lite i väntan på min tur.

Jag lugnade mig något men var fortfarande hur nervös som helst! Fick klä på mig en ful overall och en sele, sen visade instruktören hur jag skulle göra. Usch och fy! Efter ett tag fuck vi gå till en bil med släp som vi alla hoppade upp på (vi var flera som skulle hoppa). 
Sen hoppade vi in i planet. Under tiden vi åkte upp hann jag inte tänka så mycket mer än att "Herregud vad högt upp vi är"! Efter en stunds flygande var vi uppe 4 km i luften och det var snart dags att kasta sig mot marken. 

Först var en kille som hoppade själv, han kastade sig bokstavligen rakt ut i luften och jag mådde så illa! Nästa var en tjej som även hon hoppade själv, hon klättrade ut och ställde sig på utsidan av planet innan hon hoppade rätt ut! Värsta jag sett i mitt liv!
Allt gick på rullande band och det var nu min tur. Vi satte oss på kanten av planet, benen hängde utanför mot marken, jag lutade mig bakåt, svankade och lutade huvudet bakåt och hjärtat slog i 700. Sen kastade vi oss ut! Fy fan säger jag bara! Att falla 200km/h var det värsta jag gjort! Vi föll en stund och hur mycket jag än skrek kom det inte ut något!

Efter ett tag fällde han ut fallskärmen och vi gled fram på ett lugnt och skönt sätt. Betydligt behagligare än att kasta sig rött ut på mage! Vinkade till familjen på backen när vi närmade oss. 
Jag var så skakig, glad, rädd och STOLT när vi kom ner till marken igen! Jag hade hoppat fallskärm! Herregud!

Denna födelsedag var den bästa någonsin trots min rädsla innan! Inget slår detta och om man kan övervinna sin rädsla på detta vis, klarar man av allt! 

Tack min underbara familj för världens bästa dag! Älskar er mest över allt annat!!❤️❤️❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar