Sidor

måndag 3 oktober 2011

Yster

Hej! Hämtade våran första lilla häst den 25/7-11, lilla Yster. Plutten va drygt 4 månader gammal och därför köpte vi även hans mamma Shakira (som nu kommer tillhöra Kungsbyn). Min syster visste inte om nånting så när vi fått ut dom ur transporten så fick dom beta lite utanför hagen. Efter ett tag kom min pappa, syster och bror i bilen och min syster höll för ögonen hela tiden tills ja sa att hon fick titta, när hon tittade såg hon två underbara hästar framför henne och de tog ett bra tag innan hon förstog va som hänt, vi hade köpt häst! Hon började gråta av lycke och kunde inte sluta pussa på honom! Nu har de gått 8 dagar sen dom kom, dom har vant sig vid sina nya kompisar men Yster är fortfarande lite fundersam över åsnorna.;) När Yster kom hade han nästan aldrig haft grimma på sig och tyckte därför de va läskigt när ja satte på den men redan nåra dagar senare hade han vant sig vid den och nu sätter ja på den på honom utan problem! Ja har även börjat gå i grimskaft med honom och även stora framsteg har skett där! Han går korta sträckor breve mig dit ja går men oftast är de han som bestämmer vägen. Lilla Yster har fått riktigt bra förtroende för oss och kommer nu fram till oss innan vi gått in i hagen. Han älskar att bli kliad och kliar gärna tillbaka på mig, han brukar även visa var ja ska klia! Nu håller vi på att vänja honom vid täcke och han är superduktig! Min älskling Yster<33333

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar