Sidor

tisdag 18 mars 2014

Vi väntar

Igår när jag höll Maja (vår katt), tyckte jag hennes mage var större och hennes tuttar var mer synliga än vanligt! Bokade tid till Vettris för undersökning så vi fick komma dit samma dag. Hon kände på magen, kollade tuttarna och sa att hon ev är dräktig. Eftersom hon märkte att jag var så nyfiken och ville veta så sa hon "Vet du vad? Vi går och kollar!" så gick vi och ultraljudade henne! 

Hon fick ligga på mage på en stor kudde kan man säga. Jag höll henne, veterinären hade på nån gelé på magen och startade. Hon förde "kameran" över magen och visade levern, urinblåsan, och.. där! En bebis! Hon är dräktig! Hon kunde se två stycken små hjärtslag❤️

Efteråt åkte vi hem och mös. Hon fick godis flr hon var så duktig och nu är jag fortfarande lite chockad!
Även om det absolut inte var planerat så är jag enormt glad! Vi gissar att hon gått ca 2-3 veckor så det är iaf 7 veckor kvar men den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge!

Vill inte ha en massa kommentarer angående att hon är en huskatt. Har redan fått höra att dom ska aborteras och dom är inte värda något för det finns så många osv. Ja det finns många men dessa ungar kommer för det första aldrig bli utkastade som många huskatter blir (bl.a. Maja), dom kommer tas om hand om på allra bästa sätt och skulle det absolut inte vara någon värdig som vill köpa dom så får dom stanna!:)



Översta bilden är tagen av min moster Camilla L och den undre är tagen utav mig. Inga bilder i denna blogg får användas utan mitt godkännande!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar